خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف

در میان تمام انواع ظروف یک بار مصرف شاید بتوانیم از بطری‌های آب آشامیدنی به عنوان پرمصرف ترین انواع این ظروف نام ببریم. بطری‌هایی که در ماه‌های گرم سال حتی اگر حاوی آب معدنی نباشند، به طور مرتب از آب شهری پُر می‌شوند و درون یخچال قرار می‌گیرند تا آب خنک مصرفی خانواده را تامین کنند و در دیگر ایام هم برای نگهداری موادی چون آب لیمو و آب غوره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا جنس این بطری‌ها از PVC است که مشکلی هم برای سلامت انسان به وجود نمی‌آورد. اما اگر آب بیش از 6 ماه در این ظروف نگهداری گردد، آلوده می‌شود. بنابراین خانواده‌ها باید از استفاده مکرر این ظروف برای نگهداری آب در یخچال خودداری کنند.طبیعتاً وقتی برای نگهداری آب استفاده طولانی مدت از بطری‌های یک بار مصرف توصیه نمی‌شود. ضمنا نگهداری مایعاتی مانند آب لیمو، آب غوره و سرکه که خاصیت اسیدی دارند صحیح نمی باشد.


در استفاده از ظروف یک بار مصرف این نکته را باید به یاد داشت که هنگام استفاده از ظروف رنگی احتیاط بیشتری لازم است چرا که جنس ظروف یک بار مصرف به گونه‌ای است که توانایی نگهداری رنگ را ندارند و هنگام تماس با چای یا غذای داغ، رنگ آنها حل شده و یک لایه از آن وارد غذا یا چای شما می‌شود که بسیار مخاطره‌‌آمیز است.

همچنین باید از نگهداری غذاهای داغ و چرب در ظروف پلاستیکی اجتناب کنید چرا که بر اثر نفوذ غذاها به‌خصوص روغن‌ها، سطوح این ظروف به محیطی مناسب برای رشد انواع میکروب‌ها تبدیل می‌شود که این خود می‌تواند موجب آلودگی غذاها گردد لذا تاکید می گردد  خانواده‌‌هایی که قصد توزیع نذورات دارند برای عرضه مواد غذایی گرم از ظروف فوم‌دار و کاغذی سلولزی استفاده کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, | 16:49 | نویسنده : محمدرضا عطایی |